Πολλοί είναι οι επαγγελματίες και οι ελεύθεροι επιχειρηματίες που βρίσκονται ένα βήμα πριν μπουν στο παιχνίδι της προώθησης στα social media, για το οποίο έχουν ακούσει ότι είναι δωρεάν ή πολύ φθηνό, καθώς υπάρχουν πολλές πλατφόρμες όπως το Facebook και το Twitter, οι οποίες είναι ελεύθερες για εγγραφή και για καθημερινή χρήση. Ελευθερία κατά την εγγραφή υπάρχει, ισχύει όμως το ίδιο και κατά τη διάρκεια χρήσης τους ως μέσα διαφήμισης;
Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά για το 2011, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 58% των διαφημιστών χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για 6 ή περισσότερες ώρες κάθε εβδομάδα και ένα ποσοστό κοντά στο 34%, για 11 ή περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 15% ξοδεύουν περισσότερες από 20 ώρες κάθε εβδομάδα για τα social media.
Όλοι μας γνωρίζουμε την παροιμία «ο χρόνος είναι χρήμα». Οι διαφημιστές που θέλουν να αυξήσουν τη φήμη του σήματός τους δεν περνούν απλώς 10 λεπτά για να κάνουν post ή tweet κάποιο νέο ή κάποια εικόνα στα διάσημα social media. Αυτό δεν είναι αρκετό. Περνούν αρκετό χρόνο στο να δουν τι λένε οι χρήστες σχετικά με τη φήμη τους, το τι ζητάει ο ανταγωνισμός καθώς και να διαπιστώσουν τι απορίες υπάρχουν γύρω από την εταιρεία και το προϊόν που εκπροσωπούν. Στη συνέχεια ξοδεύουν κάποια λεπτά ή κάποιες ώρες στο να απαντήσουν στα πιθανά ερωτήματα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα νούμερα που συναντάμε στη φετινή αναφορά της βιομηχανίας των Social Media (2011 Social Media Marketing Industry Report). Οι διαφημιστές με περισσότερα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας πάνω στα social media, αφιερώνουν περισσότερο χρόνο κάθε εβδομάδα για τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Twitter και το LinkedIn. Για παράδειγμα, το 63% των ατόμων με 3 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας περνούν περισσότερες από 10 ώρες την εβδομάδα στα sites αυτά, ενώ μόνο το 41% με 1 έως 3 χρόνια εμπειρίας ξοδεύουν τόσο πολύ χρόνο.
Η κουβέντα γύρω από τη χρήση των social media στη διαφήμιση και το marketing σίγουρα δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα από μερικές παραγράφους. Το σίγουρο είναι ότι απαιτεί προσπάθεια και αρκετό χρόνο, τα οποία μεταφράζονται σε χρήματα από τη μεριά του ατόμου που εκπροσωπεί το προϊόν. Άλλωστε, οι έμπειροι του digital marketing, διαπιστώνουν και δεν το κρύβουν: «Περισσότερος χρόνος ενασχόλησης με τα social media, ισοδυναμεί με καλύτερα αποτελέσματα.»
Σύμφωνα με επίσημα στατιστικά για το 2011, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 58% των διαφημιστών χρησιμοποιούν τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για 6 ή περισσότερες ώρες κάθε εβδομάδα και ένα ποσοστό κοντά στο 34%, για 11 ή περισσότερες ώρες εβδομαδιαίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 15% ξοδεύουν περισσότερες από 20 ώρες κάθε εβδομάδα για τα social media.
Όλοι μας γνωρίζουμε την παροιμία «ο χρόνος είναι χρήμα». Οι διαφημιστές που θέλουν να αυξήσουν τη φήμη του σήματός τους δεν περνούν απλώς 10 λεπτά για να κάνουν post ή tweet κάποιο νέο ή κάποια εικόνα στα διάσημα social media. Αυτό δεν είναι αρκετό. Περνούν αρκετό χρόνο στο να δουν τι λένε οι χρήστες σχετικά με τη φήμη τους, το τι ζητάει ο ανταγωνισμός καθώς και να διαπιστώσουν τι απορίες υπάρχουν γύρω από την εταιρεία και το προϊόν που εκπροσωπούν. Στη συνέχεια ξοδεύουν κάποια λεπτά ή κάποιες ώρες στο να απαντήσουν στα πιθανά ερωτήματα.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα νούμερα που συναντάμε στη φετινή αναφορά της βιομηχανίας των Social Media (2011 Social Media Marketing Industry Report). Οι διαφημιστές με περισσότερα χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας πάνω στα social media, αφιερώνουν περισσότερο χρόνο κάθε εβδομάδα για τη διεξαγωγή δραστηριοτήτων σε πλατφόρμες όπως το Facebook, το Twitter και το LinkedIn. Για παράδειγμα, το 63% των ατόμων με 3 ή περισσότερα χρόνια εμπειρίας περνούν περισσότερες από 10 ώρες την εβδομάδα στα sites αυτά, ενώ μόνο το 41% με 1 έως 3 χρόνια εμπειρίας ξοδεύουν τόσο πολύ χρόνο.
Η κουβέντα γύρω από τη χρήση των social media στη διαφήμιση και το marketing σίγουρα δεν μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα από μερικές παραγράφους. Το σίγουρο είναι ότι απαιτεί προσπάθεια και αρκετό χρόνο, τα οποία μεταφράζονται σε χρήματα από τη μεριά του ατόμου που εκπροσωπεί το προϊόν. Άλλωστε, οι έμπειροι του digital marketing, διαπιστώνουν και δεν το κρύβουν: «Περισσότερος χρόνος ενασχόλησης με τα social media, ισοδυναμεί με καλύτερα αποτελέσματα.»